Polityka Prywatności

Spis treści

POLITYKA PRYWATNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ ORAZ POLITYKA COOKIES

Szanowni Państwo!
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z wymogami prawa polskiego oraz wspólnotowego, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2018.1000), ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U.2017.1219), a także ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U.2017.1907). W niniejszym dokumencie znajdują się informacje o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich zbierania i wykorzystywania, a także o prawach podmiotów danych z tym związanych.

  1. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
    Administratorem danych, czyli podmiotem decydującym o tym, w jakim celu, a także, w jaki sposób będą przetwarzane Państwa dane jest Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna, adres: ul. Wodna 13/21, 26-600 Radom, e-mail: iodo@eust.pl.
  2. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
    Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych: Justyna Wolanin, e-mail: iodo@eust.pl.
  3. ZAKRES STOSOWANIA POLITYKI
    Niniejsza polityka prywatności ma zastosowanie w przypadkach, w których ADO jest administratorem danych osobowych i przetwarza dane osobowe w związku z funkcjonowaniem lub za pośrednictwem strony internetowej (dotyczy to przypadków, w których ADO przetwarza dane osobowe pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, jak również przypadków, w których dane osobowe pozyskane zostały przez ADO z innych źródeł). Administrator danych osobowych realizuje swoje obowiązki informacyjne określone w art. 13 i art. 14 RODO, zgodnie z tymi przepisami.
  4. CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
    Określono cele przetwarzania Państwa danych osobowych. Jako administrator będziemy przetwarzać Państwa dane:
    1. w celu realizacji czynności związanych na Państwa żądanie (np. z informacją na temat prowadzonej przez Administratora działalności) (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
    2. w celu wykonania ciążących na Administratorze obowiązków wynikających z przepisów prawa np. realizacji żądań organów kontroli, prowadzenia ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej, a także do realizacji innych obowiązków nałożonych na Administratora na mocy przepisów powszechnie obowiązujących (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
    3. w celu analitycznym, w tym lepszego doboru usług do potrzeb naszych klientów, optymalizacji procesów obsługi, budowania wiedzy o naszych klientach będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. RODO);
    4. w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    5. w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    6. w celu badania satysfakcji klientów będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu określania jakości naszej obsługi oraz poziomu zadowolenia naszych klientów z produktów i usług (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    7. w celu oferowania Państwu przez nas produktów i usług bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym dobierania ich pod kątem Państwa potrzeb, czyli profilowania, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    8. w celu oferowania Państwu bezpośrednio (marketing bezpośredni) produktów i usług podmiotów współpracujących, np. w formie kuponów rabatowych, w tym dobierania ich pod kątem Państwa potrzeb, czyli profilowania, będącego realizacją prawnie uzasadnionego w tym interesu naszego i naszych partnerów (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    9. w celu zawarcia i wykonania umów, w szczególności w związku z prowadzoną korespondencją lub w celu podjęcia czynności na Państwa żądanie w celu zawarcia takiej umowy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
      Podanie Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji ww. celów.
  5. RODZAJE PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH
    Zakres przetwarzanych danych osobowych obejmuje dane identyfikacyjne oraz kontaktowe w szczególności: imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail, płeć, obywatelstwo, zawód, wykształcenie.
  6. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
    Państwa dane osobowe będą przekazywane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora, tj. uczestniczącym w wykonaniu naszych czynności w ramach prowadzonej przez nas działalności lub działającym na nasze zlecenie: pracownikom, dostawcom usług, systemów, narzędzi i programów IT oraz podmiotom obsługującym te systemy, narzędzia i programy; dostawcom usług hostingowych; dostawcom usług księgowych, rachunkowych, prawnych, podatkowych, konsultingowych, audytowych, kurierskich oraz operatorom pocztowym, a także podmiotom współpracującym: SKK sp. z o. o., SKK EDU sp. z o. o.,  SKK SCHOOL sp. z o. o., Collers sp. z o. o., Technikum dla Młodzieży, Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy. Ponadto, Państwa dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, jeśli taki obowiązek wynika z przepisów prawa.
  7. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
    Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu lub przez okres niezbędny do korzystania z nich w celu, dla którego zostały zebrane:
    1. dane osobowe wynikające z zawieranych umów będą przetwarzane przez okres, w którym mogą ujawnić się roszczenia związane z tą umową, czyli przez 4 lata od końca roku, w którym wygasła umowa, w tym 3 lata to najdłuższy możliwy okres przedawnienia roszczeń, dodatkowy rok jest na wypadek roszczeń zgłoszonych w ostatniej chwili i problemów z doręczeniem, a liczenie od końca roku służy określeniu jednej daty usunięcia danych dla umów kończących się w danym roku;
    2. jeśli nie dojdzie do zawarcia umowy w ciągu 30 dni od złożenia przez nas oferty, Państwa dane osobowe związane z rozmowami o tej umowie zostaną niezwłocznie usunięte z wyjątkiem danych potrzebnych do marketingu bezpośredniego;
    3. jeśli wyrażona zostanie zgoda na przetwarzane danych osobowych dla potrzeb marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług, rozpowszechniania wizerunku i w wielu innych wypadkach, kiedy o tę zgodę poprosimy, możemy je przetwarzać do czasu, aż zgłoszą Państwo sprzeciw względem ich przetwarzania w tym celu lub ustalimy, że się zdezaktualizowały;
    4. na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych, będziemy je przetwarzać tak długo jak będziemy do tego zobligowani przepisem prawa, tj. 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy;
    5. jeżeli dane osobowe będą przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń będziemy je mogli przetwarzać w tym celu przez okres przedawnienia roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego;
    6. po zrealizowaniu celu pierwotnego, dla którego Państwa dane zostały zebrane (np. realizacja umowy, przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy), Państwa dane będą̨ przetwarzane dla celów archiwalnych przez okres zgodny z obowiązującymi u nas przepisami archiwalnymi oraz przez okres niezbędny dla obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec nas, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  8. PODSTAWOWE ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
    Administrator danych osobowych nie przekazuje Państwa danych osobowych do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych. Administrator danych osobowych przetwarza Państwa dane samodzielnie – nie występuje współadministrowanie.
  9. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANYCH DOTYCZĄ
    1. Prawo dostępu do danych osobowych. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych, które przekażecie Państwo ADO, bądź które ADO pozyskał od innej osoby. Chcąc skorzystać z tego prawa należy wysłać żądanie w formie pisemnej (listem poleconym) na wskazany adres ADO albo e-mail na wskazany adres poczty elektronicznej ADO.
    2. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. W zakresie danych osobowych, które są pobierane i przetwarzane (wyłącznie na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) oraz art. 9 ust. 2 lit. a) RODO)) – macie Państwo prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem czynności przetwarzania dokonanych przed cofnięciem zgody. W celu skorzystania z tego prawa należy wysłać żądanie w formie pisemnej (listem poleconym) na wskazany adres ADO albo e-mail na wskazany adres poczty elektronicznej
    3. Prawo wniesienia skargi. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi w zakresie przetwarzania Państwa danych osobowych. Skargę tą można wnieść do organu nadzoru – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych –za pośrednictwem strony internetowej (www.uodo.gov.pl) lub pod adresem: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
    4. Wymóg podania danych osobowych. Podanie przez Państwa danych osobowych, o których mowa w rozdziale VII niniejszej polityki prywatności jest całkowicie dobrowolne. W przypadku, gdy zdecydują się Państwo odmówić ich podania, uprzejmie informujemy, iż realizacja usług ADO na Państwa rzecz może okazać się niemożliwa.
    5. Prawo do usunięcia danych osobowych. Przysługuje Państwo prawo żądania od ADO niezwłocznego usunięcia danych osobowych, które Państwa dotyczą. ADO ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, z poniższym zastrzeżeniem. Wyłączenie prawa do usunięcia danych osobowych następuje, gdy przetwarzanie danych osobowych oparte jest na podstawie prawnej innej niż zgoda osoby, której dane są przetwarzane. Dodatkowo, prawo do usunięcia danych osobowych nie przysługuje w zakresie w jakim przetwarzanie danych jest niezbędne do wywiązania się przez ADO z prawnego obowiązku czy do ustalenia, obrony, dochodzenia roszczeń.
    6. Prawo do wniesienia sprzeciwu. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia sprzeciwu w sytuacji przetwarzania danych osobowych w oparciu o podstawę prawną wskazaną w art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, z poniższym zastrzeżeniem. Wyłączenie prawa do wniesienia sprzeciwu następuje w sytuacji, gdy istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania lub istnieją podstawy do ustalenia, obrony, dochodzenia roszczeń. Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Wówczas dochodzi do przetwarzania danych osobowych z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. W przypadku przetwarzania danych w zakresie Państwa adresu IP, typu przeglądarki, nazwy domeny typu systemu operacyjnego jest prawidłowa realizacja w niezbędnym zakresie polityki cookies (zob. pt. 10. Polityka cookies).
    7. Prawo do przenoszenia danych osobowych. Przysługuje Państwu prawo otrzymania danych osobowych, które dostarczyliście do ADO oraz przekazanie tych danych osobowych innemu administratorowi. Mają Państwo prawo żądać aby ADO przesłał wskazane dane osobowe innemu administratorowi bezpośrednio, o ile jest to technicznie możliwe.
    8. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Przysługuje Państwu prawo do ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych w poniższych sytuacjach:
      1. gdy wniosą Państwo sprzeciw do przetwarzania danych osobowych, wtenczas ograniczenie przetwarzania danych osobowych nastąpi do czasu stwierdzenia, czy Państwa sprzeciw jest nadrzędny wobec prawnej i uzasadnione podstawy po stronie;
      2. gdy sprzeciwiają się Państwo usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania- w sytuacji gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem;
      3. gdy dane osobowe są potrzebne Państwu do ustalenia, obrony, dochodzenia roszczeń, ale dane osobowe nie są już potrzebne ADO do przetwarzania;
      4. gdy kwestionują Państwo prawidłowość danych osobowych – na czas, który pozwoli ADO sprawdzić prawidłowość tych danych.
      5. Prawo do sprostowania danych osobowych. Przysługuje Państwu prawo do żądania niezwłocznego sprostowania dotyczących Państwa danych osobowych, które są nieprawidłowe. Przysługuje Państwu również prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych. W celu skorzystania z tego prawa należy wysłać żądanie w formie pisemnej (listem poleconym) na wskazany adres ADO albo e-mail na wskazany adres poczty elektronicznej ADO.
  10. POLITYKA COOKIES
    1. ADO może zbierać Państwa dane osobowe w sposób automatyczny, za pośrednictwem plików cookies znajdujących się na stronie internetowej ADO, w ograniczonym zakresie. Dane te obejmują: adres IP, typ przeglądarki, nazwa domeny, typ systemu operacyjnego.
    2. Cookies to niewielkie pliki tekstowe zapisywane na Państwa urządzeniu (np. komputerze, urządzeniu mobilnym), w czasie korzystania z serwisów internetowych.
    3. Przetwarzanie Państwa danych osobowych następuje na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO przewidującego przetwarzanie danych osobowych ze względu na niezbędność dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora. Interesem ADO w tym przypadku jest umożliwienie użytkownikom poruszanie się po stronie www.uczelniaeuropejska.pl (niezbędne pliki cookies) oraz zwiększenia wydajności, zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami użytkowników (funkcjonalne poliki cookies). Pliki cookies zapamiętują Państwa preferencje w celu podnoszenia jakości realizowanych usług, trafności wyświetlanych informacji, poprawiania wyników wyszukiwania i oraz śledzenie Państwa preferencji.
    4. ADO korzysta z 2 rodzajów cookies wymienionych poniżej:
      1. „sesyjne pliki cookies” – tymczasowe, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej. Umożliwiają one lepszą nawigację na stronie i dostosowują Państwa preferencje związane z korzystaniem ze strony.
      2. „stałe pliki cookies” pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Cookies tego rodzaju są zachowywane na twardym dysku użytkownika w celu określenia, którzy użytkownicy są nowi na stronie, a którzy wracają.
      3. Zgodę na przechowywanie lub uzyskiwanie dostępu do cookies przez ADO wyrażają Państwo za pomocą ustawień przeglądarki zainstalowanej na Państwa urządzeniu (np. komputerze, urządzeniu mobilnym).
      4. W celu usunięcia lub modyfikacji istniejących plików cookies z urządzenia, można zrobić to korzystając z opcji przeglądarki. – przeglądarka Mozilla Firefox: w menu „Narzędzia” należy wybrać „Opcje” i w nich zakładkę „Prywatność”. Przeglądarka daje możliwość wyłączenia śledzenia w ogóle albo usunięcia pojedynczych ciasteczek poszczególnych witryn;
      5. przeglądarka Microsoft Internet Explorer: w menu „Narzędzia” należy wybierać „Opcje internetowe” i w nich zakładkę „Prywatność”. Specjalnym suwakiem można regulować ogólny poziom prywatności albo przyciskiem „Witryny” zarządzać ustawieniami poszczególnych serwisów internetowych;
      6. przeglądarka Google Chrome: w menu ukrytym pod trzema poziomymi kreseczkami w prawym górnym rogu przeglądarki należy wybrać „Narzędzia” a potem „Wyczyść dane przeglądania…”. Oprócz możliwości czyszczenia plików cookie, znajduje się tam link „Więcej informacji”, który prowadzi do szczegółowego opisu funkcji prywatności przeglądarki;
      7. przeglądarka Opera: przyciskiem „Opera” w lewym górnym rogu należy otworzyć menu i wybierać w nim „Ustawienia” i dalej „Wyczyść historię przeglądania…”. Oprócz możliwości skasowania już ustawionych plików cookie, jest tam też przycisk „Zarządzaj ciasteczkami…” prowadzący do bardziej zaawansowanych opcji dla poszczególnych witryn;
      8. przeglądarka Apple Safari: w menu „Safari” należy wybrać „Preferencje” i w nich zakładkę „Prywatność”. Można znaleźć w niej liczne opcje dotyczące plików cookie;
      9. w telefonach komórkowych, tabletach i innych urządzeniach mobilnych: każdy model telefonu może tę funkcję obsługiwać w inny sposób, więc zachęcamy do zapoznania się z opcjami prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta Twojego urządzenia mobilnego.
      10. Pliki cookies od zewnętrznych serwisów. Na stronie www.uczelniaeuropejska.pl znajdują się pliki cookies od serwisów partnerskich operatora strony internetowej. Podlegają one ich własnej polityce prywatności.
      11. Pliki cookies Google Analitics http://www.google.pl/policies/privacy/key-terms/#toc-terms-cookie, http://www.google.pl/policies/privacy/key-terms/#toc-terms-identifier
      12. Pliki cookies Facebook: Facebook ma oddzielną stronę, gdzie opisane jest użycie cookies.
      13. Pliki cookies YoutubeSerwis Zasady działania opisane są w polityce prywatności Google.
      14. Pliki cookies Vimeo. Polityka w sprawie plików cookies dostępna jest pod adresem: http://vimeo.com/cookie_policy
      15. Pliki cookies Instagram: https://privacycenter.instagram.com/policy
  11. SRODKI BEZPIECZENSTWA
    W celu zapewniania bezpieczeństwa Państwa danych ADO stosuje między innymi następujące środki bezpieczeństwa:
    1. kontrola dostępu do systemu informatycznego, dostęp do komputerów ADO tylko dla upoważnionych osób,
    2. firewall,
    3. system antywirusowy;
    4. tworzenie kopii zapasowej bazy i plików strony.
  12. LINKI ZEWNETRZNE
    Strona internetowa www.eust.edu.pl może zawierać linki lub odniesienia do innych niezależnych od ADO stron internetowych. ADO nie sprawuje kontroli nad tymi stronami i niniejsza polityka prywatności ich nie obejmuje.
  13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    ADO zastrzega sobie możliwość zmiany postanowień niniejszej polityki prywatności.

Wyszukiwarka

Filtry