Informacje ogólne
Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
Wypełniony i podpisany wniosek wraz z kompletem dokumentów należy dostarczyć osobiście w godzinach pracy Dziekanatu lub wysłać listem poleconym w terminie od 1 do 15 października 2025 r. na adres: ul. Wodna 13/21, ul. Zbrowskiego 61, 26-600 Radom
Prosimy o bardzo uważne wypełnianie wniosków, rzetelne przygotowanie, dokumentacji załączanej do wniosków, (pamiętając o dacie ważności wystawionych zaświadczeń nie mogą być starsze niż 2 miesiące)
Świadczenia mogą otrzymywać studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, niezależnie od wieku, kształcący się na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz na jednolitych studiach magisterskich.
Komu nie przysługuje prawo do świadczeń?
- studentom, którzy są kandydatami na żołnierzy zawodowych lub żołnierzami zawodowymi, którzy podjęli studia na podstawie skierowania przez właściwy organ wojskowy i otrzymali pomoc w związku z pobieraniem nauki na podstawie przepisów o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych,
- studentom, którzy są funkcjonariuszami służb państwowych w służbie kandydackiej albo będącym funkcjonariuszami służb państwowych, którzy podjęli studia na podstawie skierowania lub zgody właściwego przełożonego i otrzymali pomoc w związku z pobieraniem nauki na podstawie przepisów o służbie.
Zasady ubiegania się o świadczenia
Świadczenia przysługują na studiach pierwszego stopnia, studiach drugiego stopnia i jednolitych studiach magisterskich, jednak nie dłużej niż przez okres 6 lat. Zdaniem Ministerstwa, oznacza to łączny okres (nieprzekraczający 6 lat kalendarzowych, tj. 72 miesięcy), w którym danej osobie przysługuje możliwość ubiegania się o świadczenia w ramach studiów – niezależnie od ich rodzaju i długości trwania, jak też uczelni, na których są odbywane. Tym samym dla biegu tego okresu nie ma znaczenia, czy student występuje o świadczenia oraz czy je pobiera. 6-letni okres przysługiwania świadczeń rozpoczyna się w momencie podjęcia studiów i nabycia praw studenta po raz pierwszy (na pierwszym kierunku studiów), co następuje z chwilą złożenia ślubowania. Termin ten biegnie również wówczas, gdy osoba znajduje się na urlopie od zajęć, ale pozostaje na studiach. W przypadku przerwania studiów (skreślenia z listy studentów) i ponownego ich podjęcia, liczenie wskazanego okresu powinno być kontynuowane, a nie rozpoczynać się od nowa. Podobnie w przypadku ukończenia studiów pierwszego stopnia i podjęcia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, sumują się wyłącznie okresy studiowania na tych studiach, natomiast przerwę pomiędzy tymi studiami wyłącza się.
Do 6-cio letniego okresu przysługiwania świadczeń wlicza się także okresy studiowania sprzed wejścia w życie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. sprzed 1 października 2018 r.).
Prawo do świadczeń nie przysługuje studentowi posiadającemu tytuł zawodowy (w tym również uzyskany za granicą):
- magistra, magistra inżyniera albo równorzędny,
- licencjata, inżyniera albo równorzędny, jeżeli ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia.
Od powyższych zasad został ustanowiony wyjątek dotyczący prawa do stypendium dla osób niepełnosprawnych. W przypadku gdy niepełnosprawność powstała w trakcie studiów lub po uzyskaniu tytułu zawodowego, student może otrzymać stypendium dla osób niepełnosprawnych jeszcze na jednym kolejnym kierunku studiów przez okres nieprzekraczający 6 lat. Przy ocenie prawa do stypendium dla osób niepełnosprawnych na kolejnym kierunku studiów istotny jest moment powstania niepełnosprawności, a nie data wydania orzeczenia potwierdzającego powyższy fakt. Datę lub okres powstania niepełnosprawności można określić np. na podstawie treści ww. orzeczenia.
Student, który kształci się jednocześnie na kilku kierunkach studiów, może otrzymać świadczenie danego rodzaju (np. stypendium socjalne), tylko na jednym, wskazanym przez niego kierunku studiów. Student może otrzymać dane świadczenie (np. stypendium socjalne) na jednym kierunku, a inne świadczenie (np. stypendium rektora) na drugim kierunku, w tym także w innej uczelni.
Student może otrzymywać równocześnie stypendium socjalne, stypendium rektora, stypendium dla osób niepełnosprawnych lub zapomogę, o ile spełnia kryteria przewidziane dla każdego ze świadczeń, z tym że łączna miesięczna kwota stypendium socjalnego oraz stypendium rektora otrzymanych przez studenta nie może przekroczyć kwoty 3560,60 zł
Stypendium Socjalne
Przed rozpoczęciem wypełniania wniosku o stypendium socjalne, prosimy o bardzo dokładne przeczytanie załączników do regulaminu stypendialnego, następnie zapoznanie się
z wykazem podstawowych dokumentów oraz informacją dotyczącą obowiązku dołączenia zaświadczenia z OPS. Zależy nam, aby wniosek został przez Państwa prawidłowo wypełniony i wszystkie wymagane dokumenty zostały załączone do wniosku. Przypominamy, że zgodnie z regulaminem stypendialnym, za kompletność dokumentów odpowiada student.
Wszystkie załączniki do wniosku o stypendium socjalne dostępne w sekcji „pliki do pobrania” na dole strony.
Stypendium dla osób niepełnosprawnych
Przed rozpoczęciem wypełniania wniosku o stypendium dla osób niepełnosprawnych, prosimy
o bardzo dokładne przeczytanie § 25 regulaminu stypendialnego, a następnie przygotowanie kserokopii aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności. Zależy nam, aby wniosek został przez Państwa prawidłowo wypełniony, a kserokopie wszystkich wymaganych dokumentów zostały załączone do wniosku. Przypominamy, że zgodnie z regulaminem stypendialnym, za kompletność dokumentów odpowiada student.
Stypendium rektora
Przed rozpoczęciem wypełniania wniosku o stypendium rektora, prosimy o bardzo dokładne przeczytanie § 27 regulaminu stypendialnego, a następnie – w przypadku posiadania dodatkowych osiągnięć (naukowych, sportowych lub artystycznych) – przygotowanie dokumentów, które potwierdzają Państwa osiągnięcia. Wszystkie dokumenty, które dołączają Państwo do wniosku powinny być kserokopią załączoną do wniosku. Przypominamy, że zgodnie z regulaminem stypendialnym, za kompletność dokumentów odpowiada student.
STYPENDIUM REKTORA DLA STUDENTÓW PIERWSZEGO ROKU STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA LUB JEDNOLITYCH MAGISTERSKICH
Informujemy, że studenci przyjęci na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia lub pierwszy rok studiów jednolitych magisterskich, którzy zdali maturę w 2025 roku i są laureatami olimpiady międzynarodowej albo laureatami lub finalistami olimpiady stopnia centralnego, o których mowa w przepisach o systemie oświaty lub medalistami co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski w danym sporcie, o którym mowa w przepisach o sporcie, otrzymują stypendium rektora. Powinni tylko złożyć stosowny wniosek o przyznanie stypendium rektora na rok akademicki 2025/2026.
Do wniosku należy dołączyć kserokopię i oryginały zaświadczeń potwierdzające osiągnięcia studenta.
Pliki do pobrania
- Regulamin świadczeń pomocy materialnej dla studentów EUST 2025-2026 (PDF, 432,08 KB)
- Ogólne informacje dot. stypendiów 2025-2026 (PDF, 208,80 KB)
- Informacja dotycząca obowiązku dołączenia skanu zaświadczenia z OPS (PDF, 133,33 KB)
- Wniosek do Ośrodek Pomocy Społecznej 2025/2026 (PDF, 127,42 KB)
- Wykaz podstawowych dokumentów 2025-2026 (PDF, 224,31 KB)
- Załącznik nr 1 – Wniosek o przyznanie stypendium socjalnego 2025-2026 (PDF, 581,66 KB)
- Załącznik nr 2 – Wniosek o przyznanie stypendium Rektora 2025-2026 (PDF, 477,13 KB)
- Załącznik nr 3 – Wniosek o przyznanie specjalnego stypendium dla osób niepełnosprawnych 2025-2026 (PDF, 406,50 KB)
- Załącznik nr 4 – Wniosek o przyznanie zapomogi 2025-2026 (PDF, 511,50 KB)
- Załącznik nr 6 – OŚWIADCZENIE STUDENTA LUB CZŁONKÓW RODZINY STUDENTA POD ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ KARNĄ (PDF, 222,33 KB)
- Załącznik nr 7 – Oświadczenie o działalności gosp. ryczałt karta podatkowa (PDF, 320,49 KB)
- Załącznik nr 8 – Oświadczenie o braku dochodów (PDF, 329,59 KB)
- Załącznik nr 9 – Oświadczenie o dochodzie nieopodatkowanym (PDF, 261,05 KB)
- Załącznik nr 10 – Oświadczenie o utracie dochodu 2025 (PDF, 231,75 KB)
- Załącznik nr 11 – Oświadczenie o uzyskaniu dochodu 2025-2026 (PDF, 205,66 KB)
- Załącznik nr 12 – Oświadczenie o nieprowadzenie wspólnego gospodarstwa domowego z rodzicami (PDF, 265,47 KB)
- Załącznik nr 13 – Wniosek o ponowne przeliczenie dochodu (PDF, 261,59 KB)
- Załącznik nr 14 – do styp. Rektora o średniej ocen 2025-2026 (PDF, 161,59 KB)