Informacje ogólne
Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Roberta Schumana w Radomiu
Wypełniony i podpisany wniosek wraz z kompletem dokumentów należy dostarczyć osobiście w godzinach pracy Dziekanatu lub wysłać listem poleconym w terminie od 1 października do 15 października 2024 r. na adres: ul. Zbrowskiego 61, 26-615 Radom
Prosimy o bardzo uważne wypełnianie wniosków i rzetelne i kompletne przygotowanie dokumentacji załączanej do wniosków.
Świadczenia mogą otrzymywać studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, niezależnie od wieku, kształcący się na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz na jednolitych studiach magisterskich.
Komu nie przysługuje prawo do świadczeń?
- studentom, którzy są kandydatami na żołnierzy zawodowych lub żołnierzami zawodowymi, którzy podjęli studia na podstawie skierowania przez właściwy organ wojskowy i otrzymali pomoc w związku z pobieraniem nauki na podstawie przepisów o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych,
- studentom, którzy są funkcjonariuszami służb państwowych w służbie kandydackiej albo będącym funkcjonariuszami służb państwowych, którzy podjęli studia na podstawie skierowania lub zgody właściwego przełożonego i otrzymali pomoc w związku z pobieraniem nauki na podstawie przepisów o służbie.
Zasady ubiegania się o świadczenia
Świadczenia przysługują na studiach pierwszego stopnia, studiach drugiego stopnia i jednolitych studiach magisterskich, jednak nie dłużej niż przez okres 6 lat. Zdaniem Ministerstwa, oznacza to łączny okres (nieprzekraczający 6 lat kalendarzowych, tj. 72 miesięcy), w którym danej osobie przysługuje możliwość ubiegania się o świadczenia w ramach studiów – niezależnie od ich rodzaju i długości trwania, jak też uczelni, na których są odbywane. Tym samym dla biegu tego okresu nie ma znaczenia, czy student występuje o świadczenia oraz czy je pobiera. 6-letni okres przysługiwania świadczeń rozpoczyna się w momencie podjęcia studiów i nabycia praw studenta po raz pierwszy (na pierwszym kierunku studiów), co następuje z chwilą złożenia ślubowania. Termin ten biegnie również wówczas, gdy osoba znajduje się na urlopie od zajęć, ale pozostaje na studiach. W przypadku przerwania studiów (skreślenia z listy studentów) i ponownego ich podjęcia, liczenie wskazanego okresu powinno być kontynuowane, a nie rozpoczynać się od nowa. Podobnie w przypadku ukończenia studiów pierwszego stopnia i podjęcia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, sumują się wyłącznie okresy studiowania na tych studiach, natomiast przerwę pomiędzy tymi studiami wyłącza się. Do 6-cio letniego okresu przysługiwania świadczeń wlicza się także okresy studiowania sprzed wejścia w życie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. sprzed 1 października 2018 r.). Prawo do świadczeń nie przysługuje studentowi posiadającemu tytuł zawodowy (w tym również uzyskany za granicą):- magistra, magistra inżyniera albo równorzędny,
- licencjata, inżyniera albo równorzędny, jeżeli ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia.
Stypendium Socjalne
Przed rozpoczęciem wypełniania wniosku o stypendium socjalne, prosimy o bardzo dokładne przeczytanie regulaminu stypendialnego, następnie zapoznanie się z wykazem podstawowych dokumentów oraz informacją dotyczącą obowiązku dołączenia skanu zaświadczenia z OPS. Zależy nam, aby wniosek został przez Państwa prawidłowo wypełniony, a skany (przyjmujemy skany wyłącznie w formacie .pdf, dokumenty w formacie .jpg nie będą uwzględniane) wszystkich wymaganych dokumentów zostały załączone do wniosku. Przypominamy, że zgodnie z regulaminem stypendialnym, za kompletność dokumentów odpowiada student. Wszystkie załączniki do wniosku o stypendium socjalne dostępne w sekcji „pliki do pobrania” na dole strony.Stypendium dla osób niepełnosprawnych
Przed rozpoczęciem wypełniania wniosku o stypendium dla osób niepełnosprawnych, prosimy o bardzo dokładne przeczytanie §25 regulaminu stypendialnego, a następnie przygotowanie skanu aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (w formacie pdf.). Zależy nam, aby wniosek został przez Państwa prawidłowo wypełniony, a skany wszystkich wymaganych dokumentów zostały załączone do wniosku. Przypominamy, że zgodnie z regulaminem stypendialnym, za kompletność dokumentów odpowiada student. Informujemy, że całą dokumentację przesłaną przez Państwa musimy wydrukować (takie są przepisy), dlatego też bardzo prosimy o staranne i rzetelne przygotowanie dokumentacji do wniosku.Stypendium rektora
Przed rozpoczęciem wypełniania wniosku o stypendium rektora, prosimy o bardzo dokładne przeczytanie §27 regulaminu stypendialnego, a następnie – w przypadku posiadania dodatkowych osiągnięć (naukowych, sportowych lub artystycznych) – przygotowanie skanów dokumentów, które potwierdzają Państwa osiągnięcia. Wszystkie dokumenty, które dołączają Państwo do wniosku powinny być zeskanowane do formatu pdf. i tylko jako pdf. załączone do wniosku. Format jpg. nie będzie uwzględniany. Prosimy nie wykonywać zdjęć dokumentów, gdyż bardzo często nie ma możliwości sprawnego wydrukowania takich formatów, zdjęcia mogą być niewyraźne itd. Powyższe wynika z naszego doświadczenia zebranego podczas przyjmowania wniosków on-line w zeszłym roku. Informujemy, że całą dokumentację przesłaną przez Państwa musimy wydrukować (takie są przepisy), dlatego też bardzo prosimy o staranne i rzetelne przygotowanie dokumentacji do wniosku. Zależy nam, aby wniosek został przez Państwa prawidłowo wypełniony, a skany (.pdf) wszystkich wymaganych dokumentów zostały załączone do wniosku. Przypominamy, że zgodnie z regulaminem stypendialnym, za kompletność dokumentów odpowiada student.Stypendium rektora dla studentów pierwszego roku studiów pierwszego stopnia lub jednolitych magisterskich
Informujemy, że studenci przyjęci na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia lub pierwszy rok studiów jednolitych magisterskich, którzy zdali maturę w 2023 roku i są laureatami olimpiady międzynarodowej albo laureatami lub finalistami olimpiady stopnia centralnego, o których mowa w przepisach o systemie oświaty lub medalistami co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski w danym sporcie, o którym mowa w przepisach o sporcie, otrzymują stypendium rektora. Powinni tylko złożyć stosowny wniosek o przyznanie stypendium rektora na rok akademicki 2024/2025. Do wniosku należy dołączyć kserokopię i zaświadczenia potwierdzającego osiągnięcia studenta.Pliki do pobrania
- Dziennik Ustaw Rozporządzenie Ministra Rodziny, pracy i polityki społecznej 2024-2025 (PDF, 1,65 MB)
- Regulamin świadczeń pomocy materialnej dla studentów EUST (PDF, 436,84 KB)
- Ogólne informacje dot. stypendiów (PDF, 296,30 KB)
- Informacja dotycząca obowiązku dołączenia skanu zaświadczenia z OPS (PDF, 136,14 KB)
- Wniosek do Ośrodek Pomocy Społecznej 2024/2025 (PDF, 129,37 KB)
- Wykaz podstawowych dokumentów, które składa student ubiegający się o stypendium socjalne, rektora i dla osób niepełnosprawnych (PDF, 224,13 KB)
- Załącznik nr 1 – Wniosek o przyznanie stypendium socjalnego (PDF, 583,25 KB)
- Załącznik nr 2 – Wniosek o przyznanie stypendium Rektora (PDF, 476,22 KB)
- Załącznik nr 3 – Wniosek o przyznanie specjalnego stypendium dla osób niepełnosprawnych (PDF, 406,32 KB)
- Załącznik nr 4 – Wniosek o przyznanie zapomogi (PDF, 513,82 KB)
- Załącznik nr 6 – Oświadczenie studenta lub członków rodziny studenta pod odpowiedzialnością karną (PDF, 224,22 KB)
- Załącznik nr 7 – Oświadczenie o działalności gosp. ryczałt karta podatkowa (PDF, 321,63 KB)
- Załącznik nr 8 – Oświadczenie o braku dochodów (PDF, 330,75 KB)
- Załącznik nr 9 – Oświadczenie o dochodzie nieopodatkowanym (PDF, 262,17 KB)
- Załącznik nr 10 – Oświadczenie o utracie dochodu 2022 (PDF, 233,95 KB)
- Załącznik nr 11 – Oświadczenie o uzyskaniu dochodu 2023-2024 (PDF, 208,23 KB)
- Załącznik nr 12 – Oświadczenie o nieprowadzenie wspólnego gospodarstwa domowego z rodzicami (PDF, 266,58 KB)
- Załącznik nr 13 – Wniosek o ponowne przeliczenie dochodu (PDF, 262,68 KB)
- Załącznik nr 14 – do styp. Rektora o średniej ocen 2024 (PDF, 163,84 KB)